Handelsbetingelser hos Saniture ApS

Generelle oplysninger

Saniture ApS
Strandlodsvej 1C
2300 København S
CVR-nr.: 42059625
Telefon: +45 70 60 35 51
Email: kontakt@saniture.dk

 

Priser

Hos Saniture ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer og prisfejl.

 

Fragt

Der er fri fragt på alle ordrer over 400kr. Derunder kommer der fragt på 49,- Dog gælder det ikke for bestilling af fliser. Fri fragt for en bestilling for over 10.000kr. på fliser, ellers hedder den 499kr. 

Alle pakker sendes om muligt til hjemmeadresse, hvis det ikke er muligt eller der ikke bliver taget imod, vil kurer sende til nærmeste ledige pakkeshop.

 

Tilbud

Rabatkoder kan ikke kombineres medmindre andet er aftalt med Saniture.

Ved samlet ordre og tilbudsgivning kan rabatkoder ikke indgå i de samlede tilbudsberegninger. 

 

Betaling

Saniture ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ordren skal betales efter bestilling, medmindre andet aftales.

 

Levering

Saniture modtager godkendelse af tilbud eller ordre og vil derefter sætte ordren igang. Der kan være leveringstid på bestilte produkter og det vil derfor kunne være individuelt med leveringstider. 

Man kan få bestilt til sin hjemmeadresse. Afhængig af brand er der også forskellige kurerer. 

Levering kan ske til vores showroom på Strandlodsvej 1C og derefter hentes i åbningstid eller efter aftale. 

Leveringstiden er som udgangspunkt 7 hverdage. Der kan på udvalgte produkter være kortere eller længere tid. Det vil man kunne se nærmere på de enkelte produkter.

Opstår der problemer er du altid velkommen til at kontakte os. 

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Saniture ApS
Strandlodsvej 1C
2300 København S

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages returret på alle varer, købt i vores webshop, undtagen de nedenstående brands. Der skal gøres opmærksom på at varen skal tilbagesendes i ubrudt emballage, 

  • Varen skal tilbageleveres hvor plomberingen ikke er brudt.
  • Der gives 75% af pengene retur ved ubrudt emballage.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@saniture.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

- Alle Havens vaskemøbler tages ikke retur, da alle møbler er bestillingsvarer. Medmindre andet aftales. 

- Alle Vola produkter tages ikke retur, da alle produkter er bestillingsvarer.

- Ingen fliser tages retur, Bricmate og Terrazzo. Medmindre kunden afholder alle omkostninger samt fragt til producenten. Varens skal være i ubrudte kasser. Varen må ikke være beskadiget. For priser på returnering kan man kontakte Saniture ApS

- Alle Tapwell produkter tages ikke retur ved brudt emballage og der gives 75% refundering på ubrudt emballage, da dette er Tapwells returnerings politik 

- Naturprodukter tages retur med en refundering på 50%. Er man i tvivl omkring ens varer er et naturprodukt, kan man altid kontakte Saniture ApS

Ønsker du at sende varen retur til os, skal den sendes til.

Saniture ApS
Strandlodsvej 1C
2300 København S

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Forsendelse vedrørende returnering
Forsendelsen skal mærkes med ordrenummer.
Forsendelsen skal sendes til dørlevering.

Bemærk: Forsendelser til pakkeboks, udleveringssteder og lignende godkendes ikke.
Privatlevering/privatchauffør er ikke tilladt uden forudgående aftale.
GLS eller Postnord er at foretrække. DAO og lignende leveringsmetoder kan ikke benyttes idet de ikke leverer til dør med underskrift.

Du hæfter for risikoen for returneringen. Husk derfor altid at sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Husk at gemme en postkvittering og evt track and trace nummer for returneringen.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis Saniture ApS skal arrangere din returforsendelse, pålægges du et gebyr på 1.000 kr., plus fragtomkostninger.  

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Saniture ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online-klageplatform. Platformen findes her: ec.europa.eu/consumers/odr/. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@saniture.dk.

 

Force Majeure

Alle ordrer behandles med forbehold for force majeure , herunder krig, andre uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, svigtende forsyninger af råmaterialer, ildebrand, beskadigelse af leverandørers produktion, svigtende transportmuligheder, import / eksport forbud eller enhver anden begivenhed, som hindrer eller begrænser vores muligheder for at levere varen.

Saniture ApS er i tilfælde af force majeure uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende levering.